Ökad användbarhet & känsla för Folkets hus och parkers biografer

Tre unika biografer - tre webbplatser på en gemensam teknisk plattform.
Målet: en bättre användarupplevelse och en visuell identitet som både inspirerar & känns igen från det fysiska besöket!

Kund | Folkets hus och parker

Arbetsområden | UX, Design, Utveckling

Se projektet live:

Biograf Spegeln
Röda Kvarn
Bio Roy

UTMANING

När Folkets hus och Parker skulle byta biljettsystem för sina tre biografer - Spegeln, Röda Kvarn och Roy - ville de även uppdatera biografernas hemsidor för en bättre användarupplevelse.
Projektet innebar tre nya webbplatser – men på en gemensam teknisk plattform.

Varje webbplats behövde få utrymme för en egen grafisk profil som passade respektive biografs atmosfär och varumärke.

LÖSNING

  • Användartest & observationer
  • Ny sidstruktur, UX och UX-copy
  • Grafisk design - sammanhängande men unika profiler för de tre biograferna
  • Intern informationsarkitektur - vilken information hanteras, hur kopplas & hur visas den utåt
  • Utveckling av en redaktörsvänlig headless-lösning baserat på CMS:et Umbraco
“Vi vill stärka länken mellan våra tre storstadsbiografer, samtidigt som vi vill lyfta olikheterna, det som gör varje biograf unik. Där tycker jag verkligen att våra nya webbplatser levererar.’’

Elaine Hildenborg

“Smidigt, roligt, inspirerande och hela tiden högt i tak.”

Elaine Hildenborg

Nyfikna på vad vi kan göra för er?

Går ni i tankar på att uppdatera er webb, bygga app eller se hur ni kan stärka er digitala närvaro?
Vi har lång erfarenhet av det mesta.

Båda små och stora frågor är välkomna, hoppas vi hörs! :)