Delorean kliver in som ny digital partner för Kvinna till Kvinna
Digitalbyrån Delorean har fått förtroendet och valts till ny digital partner för organisationen Kvinna till Kvinna, med uppdrag för både den svenska och internationella marknaden.
Som världens främsta kvinnorättsorganisation arbetar Kvinna till Kvinna för kvinnors rättigheter i 20 länder, och stödjer 140 kvinnorättsorganisationer runtom i världen.
– Vi är väldigt glada över att få arbeta med en organisation som ligger oss så nära hjärtat. Vi har stor erfarenhet av intresseorganisationer och tror att vi kan bidra starkt med vår kunskap och lärdomar inom det, säger Lina Jonsson, kundansvarig strateg på Delorean.
– Kvinna till Kvinnas webbar är naven för vår svenska och internationella kommunikation. De är viktiga för vårt insamlingsarbete och i kunskapsspridningen om kvinnors rättigheter internationellt. Vi ser fram emot att arbeta med Delorean som har omfattande erfarenhet av att skapa innovativa, digitala lösningar, säger Anna Åberg, kommunikationschef på Kvinna till Kvinna.
Uppdraget handlar bland annat om att innovera kring nya sätt att digitalt samla in medel till Kvinna till Kvinnas verksamhet och att utforska möjligheter till en mer personlig upplevelse på webbplatserna. Organisationen har satt höga mål för sin digitala insamling.
– Kvinna till Kvinna är otroligt ambitiösa i sin digitala satsning och har redan genomfört ett gediget grundarbete. Här kan vi kliva in och stärka upp med vår kunskap på det strategiska planet för att se till att vi skapar den användarupplevelse vi vill ha för givarresan och når Kvinnas till Kvinnas mål, säger Lina Johnsson vidare.
Kvinnatillkvinna.se är centrum för organisationens digitala insamling av gåvor samt för att stärka sitt varumärke som insamlingsorganisation. Webbplatsen ska stå för kommunikation och sprida kunskap om Kvinna till Kvinnas verksamhet i syfte att engagera och tydliggöra deras position som expertorganisation på kvinnors rättigheter i länder drabbade av krig och konflikt.
“Detta känns minst sagt viktigt med tanke på omvärldsläget”, avslutar Lina Johnsson på Delorean.
Läs mer om Kvinna till kvinna här: www.kvinnatillkvinna.se.
Lina Jonsson, Digital Strateg
lina@delorean.se
+46 733 13 01 26